Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.
Rozumiem, nie informuj mnie o tym.
email: hasło: Przypomnij hasło Utwórz konto
FAQ broń - Jak sprzedać używaną broń?


Chcesz kupić nową broń, ale nie wiesz jak pozbyć się niepotrzebnej? Oczywiście wystaw ogłoszenie na www.optykamysliwska.pl! Nie wiesz jak powinno wyglądać ? Poniżej prezentuję krótki poradnik:

1. Nie wiesz jak wycenić sprzedawaną broń lub optykę?

Zobacz ile kosztuje nowa w sklepie (zadzwoń). Zobacz ile kosztuje podobna w innych ogłoszeniach, choćby na www.optykamysliwska.pl (jest tu na prawdę dużo różnej broni). Pamiętaj, że ludzie kupują używane rzeczy tylko dlatego, że są tańsze od nowych. Więc nie przesadzaj z ceną!

Inna sprawa to fakt, że rynek broni myśliwskiej wykazuje się sezonowością. Zależnie od tego w jaki sposób polujemy, przejawiamy zainteresowanie kupnem broni różnego rodzaju. Więc może się okazać że próbując sprzedać dryling w marcu lub varmint w październiku będziesz bił głową w mur. Na pewno jednak winieneś go wycenić niżej, niż gdybyś sprzedawał go w sezonie.

Kilka lat temu, po naszym wejściu do Unii Europejskiej, została zniesiona wysoka akcyza na broń. Jej cena spadła niemalże z dnia na dzień. Niestety, niektórzy do tej pory się jeszcze nie obudzili; myślą że wystawiając na sprzedaż stary dryling oferują bezcenny skarb! Lepiej abyś się do nich nie zaliczał!

Inną sprawą jest, że nowa broń (i optyka) jest wyłącznie z importu. Wahania kursów walut mają więc niebagatelny wpływ na jej cenę! Ten aspekt także warto brać pod uwagę - pamiętajmy że cena nowej jest punktem odniesienia dla wyceny używanej.

2. Twoje ogłoszenie się nie sprzedało i odnawiasz je po raz pierwszy? - zastanów się dlaczego nie wzbudziło zainteresowania. Pomyśl nad dodaniem zdjęć (jeśli tego nie zrobiłeś od razu) lub/i obniżeniem ceny
Odnawiasz je po raz kolejny? - zmień zdjęcia na inne! No i ponownie przemyśl cenę. Być może wartość rynkowa Twojej "luśni" jest niższa niż Ci się wydaje? Cenę używanych przedmiotów nie ustala sprzedający, ale RYNEK! Masz więc mniejszy wpływ na cenę transakcji, niż Ci się wydaje.

dobre zdjęcie to podstawa!
Dobre zdjęcie to podstawa!

3. Zdjęcia to podstawa! Możliwość dodania zdjęć do ogłoszenia jest jedną z dwóch największych przewag mediów elektronicznych nad drukowanymi (drugi atut to możliwość częstej aktualizacji). Widząc przedmiot na zdjęciu to prawie tak, jakbyś wziął go do ręki. A patrząc na ładne zdjęcia na prawdę można się zakochać w tym, co przedstawiają. Zadbaj aby były odpowiedniej jakości. Postaraj się o dobre oświetlenie. Zbliżenia np. grawerunku wykonaj w trybie macro, aby nie były rozmazane. Ostrożnie używaj lampy błyskowej. Zdjęcia całości broni, ze względu na jej wielkość, oddają mało szczegółów. Zrób kilka zdjęć jej poszczególnych fragmentów (kolba, kratka, zamek, baskila, czółenko, oksyda, lufa, montaż etc).

i jeszcze jedno: unikaj zdjęć pobranych z katalogów producenta! Źle świadczą o sprzedającym - tak jakby miał powód obawiać się pokazać oferowany przedmiot, mimo że wie jak umieścić w ogłoszeniu zdjęcie.

lornetka Zeiss 8x56Sprzedam lornetkę Zeiss Dialyt 8x56 T*. Stan bardzo dobry.

bezpośredni kontakt do właściciela: YYY-XXX-ZZZ
cena 3200 zł
profesjonalnie zrobione zdjęcie z katalogu producenta nie jest właściwym zdjęciem do Twojego ogłoszenia! Zdjęcie powinno przedstawiać sprzedawany przedmiot.

4. Opisz dokładnie (i uczciwie!) to co sprzedajesz. Uwierz mi, nie zakończysz transakcji sukcesem, jeśli starego rupiecia przedstawisz jako prawie nowe cacko. Zainteresowany wprawdzie przyjedzie skuszony opisem i ceną, ale gdy weźmie go do ręki, usłyszysz tylko kilka ostrych, męskich słów. Nie tędy droga.

5. Pamiętaj, Cena Czyni Cuda. Jeżeli Twoja broń znacząco odbiega od ideału, to (oprócz rzetelnego opisania jej stanu) powinieneś wystawić ją w na prawdę niskiej cenie! Zobaczysz, też się sprzeda.
Pamiętaj jednak, że pod żadnym pozorem nie możesz sprzedać broni niebezpiecznej dla użytkownika! Przykładem może być broń z niefachowo spiłowanymi, bardzo czułymi spustami (słyszałem o IŻach 18 strzelających po gwałtownym zamknięciu) lub z iglicami przebijającymi spłonki. Pęknięta, klejona osada także może być baardzo niebezpieczna, gdyż na skutek odrzutu może ponownie pęknąć i zranić strzelca.

6. Zawsze podawaj cenę w ogłoszeniu - nie podając jej osoba potencjalnie zainteresowana będzie przypuszczała, że jest tak wysoka, iż wstydzisz się ją ujawnić. A taką bronią nie warto się interesować.

7. Wiadomo, po broń jesteśmy zmuszeni jechać osobiście. Więc to gdzie mieszkasz ma ma duże znaczenie. Jeżeli w rejonie, gdzie jest dużo myśliwych (np. Warszawa, okolice Gorzowa Wlkp. etc) to łatwiej będzie Ci sprzedać broń w lepszej cenie. Czasy, kiedy za byle sztucerem jechało się przez całą Polskę dawno minęły. Jeżeli przebywasz w dwóch miejscach, choćby czasem odwiedzając rodzinę, napisz o tym! A nuż tamta lokalizacja będzie atrakcyjna dla drugiej strony? Natomiast jeżeli na stałe przebywasz na końcu świata, to niestety musisz obniżać cenę. W jakichś sposób musisz przecież zrekompensować kupującemu trud który sobie zada przejeżdżając kilkaset kilometrów.

8. Na szczęście broń nie traci na wartości tak jak samochody:) Ba, nawet niektóre starsze modele są wyżej cenione od nowych (najczęściej tych w których producenci poszli na duże uproszczenia konstrukcyjne konkurując ceną). Jeżeli więc masz nawet 30 letnią, firmową kniejówkę, to istnieje szansa na prawdę dobrze ją sprzedać. Oczywiście jeżeli przekonasz kupującego, że jest tego warta.

9. W broni śrutowej można zauważyć mocne tendencje odejścia od broni horyzontalnej na rzecz nadlufek. W związku z tym używany bock tej samej firmy i w podobnym jak dubeltówka stanie będzie od niej wyraźnie droższy. Widać do bardzo dobitnie na przykładzie broni z Suhl.

10. Jeżeli jednostka którą sprzedajesz ma jakieś akcesoria (luneta, montaż, pasek, amunicja, futerał etc) to napisz o tym. Dobra luneta może podwoić wartość zestawu.

11. W większości ogłoszeń znajduje się stwierdzenie, że broń jest w bardzo dobrym stanie. Niestety nie jest to kryterium obiektywne - dla jednego bardzo dobry stan oznacza że broń przeszła przestrzelanie. A ktoś inny wyobrazi sobie, że jest jak nowa. Opisz więc tak dokładnie jak tylko potrafisz jej stan techniczny: stan oksydy, luzy, stan lufy, drewno. Rzeczowe ogłoszenie budzi zaufanie.

dubeltówka MerkelSprzedam dubeltówkę Merkla kal 12/70 w bardzo dobrym stanie

bezpośredni kontakt do właściciela: YYY-XXX-ZZZ
lokalizacja właściciela: woj. Śląskie
cena do uzgodnienia
przykład ogłoszenia w którym popełniono chyba wszystkie możliwe błędy: lakoniczny opis, brak ceny oraz zdjęć. Nie widzę powodu, dla którego szukając dubeltówki, miałbym skontaktować się z jej właścicielem.

12. Broń łamana, która ma luz na zamknięciu, jest zużyta. Wprawdzie da się z tym coś jeszcze zrobić, ale uwierz mi, ta broń nie będzie jak nowa. Uwzględnij to w cenie.

13. Dobrze jest się wyróżnić na tle konkurencji. Możesz to zrobić na wiele sposobów. Najprostszym rozwiązaniem jest np skorzystanie z ogłoszenia wyróżnionego. Wiadomo że warunkiem podstawowym aby coś sprzedać jest widoczność oferty. Ogłoszenie wystawione jako zwykłe przez chwilę znajduje się na pierwszym miejscu, ale zaraz spychają je na gorsze pozycje inne, nowsze. Na drugą, trzecią i dalsze strony. A wiadomo, najwięcej osób przeczyta stronę pierwszą .

14. Na zakończenie można dodać: gdy już znajdzie się kupiec i zjawi się w domu w celu obejrzenia chciałby... dobrze kupić! Wiadomo, oczy kupują. A kto chciałby kupić zaniedbaną broń ?! Koniecznie przed sprzedażą trzeba poświęcić broni trochę czasu. Osadę należy przetrzeć tamponem nasączonym odpowiednim preparatem, baskilę pędzelkiem wyczyścić z drobnych zanieczyszczeń a miejsca trące posmarować właściwym olejkiem. Lufy w środku wyczyścić najlepiej jak można i zakonserwować w środku i na zewnątrz.

Powodzenia!
No i czekam na Twoje ogłoszenie:)
Witold Janicki
P.S zachęcam do zamieszczania ogłoszeń po uprzednim zalogowaniu - będziesz mógł/mogła nimi swobodnie zarządzać (odnowić, dodać/zmienić zdjęcia, przecenić i wycofać).